בשורה ביו"ש: סלילת כביש עוקף לובאן תחל באוקטובר

אבי יעקב 1 Comment on בשורה ביו"ש: סלילת כביש עוקף לובאן תחל באוקטובר

5 שנים לאחר שביתת הרעב, מאהל המחאה והסכם הכבישים העוקפים, שרת התחבורה מירי רגב סיכמה עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן: עבודות כביש עוקף לובאן יחלו באוקטובר. שרת התחבורה: "אנחנו בממשלה רואים ביהודה ושומרון את לב ליבה של מדינת ישראל, שבו צריך להשקיע כמו בכל מקום אחר במדינה"

אילוסטרציה צילום: גרשון אלינסון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

5 שנים לאחר מאהל המחאה של ראשי הרשויות והמשפחות השכולות להבאת הכבישים העוקפים ביו"ש, סיכמה שרת התחבורה מירי רגב, בפגישת עבודה שקיימה יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ, קמ"ט תחבורה ישראל אפריאט והצוות המקצועי במשרד התחבורה, כי העבודות על סלילת כביש עוקף לובאן, בעלות של כ- 120 מלש"ח יחלו בחודש אוקטובר הקרוב.

סלילתו של עוקף לובאן החלה ב 2006 ונעצרה כך שהוא נבנה רק בחלקו, ונותר כחלק מהעבודות להזיז את גדר ההפרדה ואת מעבר רנטיס. סלילת הכביש שהיה צריך לשרת עשרות אלפי תושבי מערב השומרון, ולו חשיבות בטיחותית ובטחונית נקטעה באיבה.

הסכם עם הממשלה לתקצב את המשך סלילתו התקבלה לאחר אוהל המחאה של ראשי רשויות ביו"ש והמשפחות השכולות בהובלת הדס מזרחי, לאחר שהמוחים שבתו רעב וישבו 3 שבועות על המדרכה ליד בית ראש הממשלה.

הכביש החדש נועד להסיט את תנועת כלי הרכב מכפר לובאן לכביש עוקף במטרה להגביר את בטיחותם של הנהגים. כיום נאלצים מתיישבי האזור והנוסעים הרבים לנסוע דרך הכפר הפלסטיני ולעמוד בפקקים ארוכים העלולים לסכן את ביטחונם.
הכביש החדש יגביר את הבטיחות והביטחון בדרכים באזור וצפוי להגדיל בצורה משמעותית את ההתיישבות באזור מערב השומרון, ובגוש מערבה (פדואל, ברוכין, לשם).

כביש עוקף לובאן קודם על ידי משרד הביטחון. בחמש השנים האחרונות התקדם התכנון ועוכב למשך כשנה וחצי, עקב החלטת הממשלה הקודמת שלא לתקצב אותו.
כעת השרה מירי רגב, עם כניסתה לתפקיד לקחה על עצמה כנושא ראשון במעלה להחזיר את התקציב לבנייתו של הכביש.

בסיועו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התקציב עבר וכעת לאחר שהסתיימו ההליכים, הוחלט שהעבודות על הכביש יחלו באוקטובר. כך שלאחרונה החליטה השרה רגב להעבירו לחברת נתיבי ישראל (נת"י) ולבצעו באופן מיידי. עלות השלמת הכביש נאמדת כאמור ב-120 מיליון שקלים.

הכביש העוקף ייבנה בסטנדרט גבוה ויכלול שני מסלולי נסיעה ונתיב אחד בכל כיוון, עם הפרדה קשיחה ותאורה חדשנית. הכביש צפוי להיפתח לתנועה בתוך שנתיים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "מיום כניסתי לתפקיד, התחלתי להניע מחדש פרויקטים ביהודה ושומרון שעוכבו או הוקפאו במשך שנים, ולקדם פרויקטים חדשים במסגרת תכנית החומש של המשרד, הכוללת סכום חסר תקדים של יותר משלושה וחצי מיליארד שקלים המיועדים לפיתוח ביהודה ושומרון".

"בחודש האחרון חנכתי את כביש עוקף אל-ערוב, פרויקט אותו התחלתי בקדנציה הקודמת וזכיתי לחנוך בקדנציה הנוכחית. הפרוייקט מצטרף לשורה ארוכה של פרויקטים אותם אני מקדמת ובהם עוקף חווארה, שיקוע קלנדיה, כביש 437 אדם-חיזמא, כביש 446 מודיעין עילית, כביש 375 צור הדסה-חוסאן; כביש עוקף פונדוק; כביש 60 לשער בנימין ומצומת אריאל לצומת תפוח; הרחבת כביש 60 עד צומת המשטרה הבריטית; סלי תאורה; סל מוקדי סיכון ועוד. כל אלה מבטאים את סדר העדיפויות של הממשלה הנוכחית, שרואה ביהודה ושומרון את לב ליבה של מדינת ישראל, שבו צריך להשקיע בה כמו בכל מקום אחר במדינה", הוסיפה רגב.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    עוד כביש עוקף. חבל על דאבדין. מקוים שהממשלת "ימין מלא מלא" הזו תפסיק לעסוק בדברים המטופשים האלו, ותתחיל לתת ביטחון אמיתי לתושבים היהודים, ושיפנו את הערבים שמסכנים את הבטחון ובונים בניה בלתי חוקית, ולא שיפנו את היהודים שרוצים לעבור באיזורים שלהם (שבעצם שייכים לנו) לכבישים עוקפים